Navigace

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Výdej výpisu údajů z registru obyvatel

3. Pojmenování (název) životní situace

Výdej výpisu údajů z registru obyvatel

4. Základní informace k životní situaci

Výdejem údajů z registru obyvatel (dále jen "ROB") se rozumí získání údajů, které jsou v ROB o fyzické osobě vedeny.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

O vydání výpisu údajů z ROB může požádat fyzická osoba starší 15 let, příp. zmocněnec na základě plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele (údaje se v takovém případě poskytnou zmocněnci).
Za fyzickou osobu mladší 15 let a osobu, která byla zbavena způsobilosti k právním úkonům, nebo jejíž způsobilost k právním úkonům byla rozhodnutím soudu omezena tak, že není způsobilá k jednání před úřady, žádá její zákonný zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Údaje z ROB se poskytují na základě žádosti podané:
a) Z vlastní datové schránky - v rozhraní CzechPOINT@home (postup podání žádosti o zřízení datové schránky je zveřejněn na webových stránkách Datových schránek).
b) Osobně - na kontaktním místě veřejné správy CzechPOINT v případě, že žadatel nemá zřízenu a aktivovánu datovou schránku.
c) V listinné podobě - zaslané kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost podaná prostřednictvím vlastní datové schránky
Tento proces je zahájen vyplněním formuláře "Výpis údajů z Registru obyvatel", který je zveřejněn na Portálu veřejné správy (v rozhraní CzechPOINT@home).
Na základě vyplnění formuláře a jeho následným odesláním prostřednictvím informačního systému datových schránek je žadateli zpracován elektronický výpis údajů z ROB.
Výpis je automaticky zaslán do datové schránky žadatele jako datová zpráva určená do vlastních rukou.
Výpis obsahuje identifikaci žadatele a dále může obsahovat kompletní údaje k jeho osobě, příp. jen žadatelem vymezený rozsah vybraných údajů, které jsou o něm vedeny v ROB.
Žádost podaná osobně
V případě podání žádosti na kontaktním místě veřejné správy CzechPOINT je třeba se prokázat občanským průkazem nebo cestovním pasem.
Žádost podaná v listinné podobě
Žádost o poskytnutí výpisu údajů z ROB je možné zaslat v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra; žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem žadatele.
Žádost podaná v listinné podobě musí obsahovat následující údaje:
  • jméno, popř. jména, a příjmení žadatele,
  • datum a místo narození žadatele,
  • číslo elektronicky čitelného identifikačního dokladu nebo rodné číslo žadatele, není-li žadatel držitelem elektronicky čitelného identifikačního dokladu,
  • adresu místa pobytu, popř. jinou kontaktní adresu žadatele,
  • rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Záleží na způsobu podání - viz předchozí body.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Vydání elektronického výpisu údajů z ROB prostřednictvím CzechPOINT@home není zpoplatněno.
Poskytnutí výpisu údajů z ROB na kontaktním místě veřejné správy CzechPOINT nebo na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, krajském úřadu nebo na Ministerstvu vnitra je zpoplatněno podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů, následovně: první stránka výpisu ve výši 100 Kč a za každou další započatou stránku 50 Kč.
Výpis údajů z ROB je generován v rozsahu jedné stránky formátu A4.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Žádost podaná prostřednictvím datové schránky je vyřízena okamžitě, resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy CzechPOINT je vyřízena okamžitě (na počkání), resp. v závislosti na dostupnosti služeb ROB.
Žádost podaná v listinné podobě kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Ministerstvu vnitra je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.