Navigace

 

Czech point

Rozpočet

Rozpočet

Aktuální počasí

Počasí dnes:

18. 10. 2017

zata

Bude převážně zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo, na horách a místy i v nižších polohách až skoro jasno. Denní teploty 12 až 16°C, při slunečnu kolem 20°C. Noční teploty 10 až 6°C.

Přehrát/Zastavit Další

 

mikroregion Kostelecko

 

logo VP

 

logo Region Haná

 

rodina je OK

 


Kozí farma Rozinka
kozí pastva

rozinka.wz.cz/

Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Stížnost občana na práci veřejné správy adresovaná veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi)

3. Pojmenování (název) životní situace

Stížnost občana na práci veřejné správy adresovaná veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi)

4. Základní informace k životní situaci

Na veřejného ochránce práv (ombudsmana) se můžete obrátit v případě, že nesouhlasíte s postupem, opatřením, rozhodnutím či jinou činností úřadu ve vztahu k vám nebo pokud chcete podat stížnost na nečinnost úřadu.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba (osoba oprávněná jednat jménem právnické osoby).
Za fyzickou osobu může jednat zmocněný zástupce (na základě plné moci).

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí, tj. záležitost se týká orgánu vykonávajícího státní správu.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podejte písemně stížnost poštou, e-mailem, datovou schránkou, prostřednictvím on-line formuláře na internetu nebo osobně v sídle veřejného ochránce práv.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Obraťte se na veřejného ochránce práv.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S pracovníky příslušného úřadu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Musíte podat stížnost veřejnému ochránci práv a předložit veškerou relevantní dokumentaci, týkající se věci.
Stížnost veřejnému ochránci práv (ombudsmanovi) musí zahrnovat:
  • jméno, příjmení a bydliště stěžovatele (u právnické osoby název, sídlo a osobu oprávněnou jménem právnické osoby jednat),
  • označení úřadu či úřadů, vůči nimž stížnost směřuje (případně identifikační údaje úředníka, který konkrétně za úřad jednal),
  • popis podstatných okolností věci, včetně sdělení, zda a s jakým výsledkem byla věc předložena jinému orgánu,
  • doklad o tom, že úřad, jehož se stížnost týká, byl neúspěšně vyzván k nápravě,
  • týká-li se stížnost vydaného rozhodnutí, jeho kopii,
  • pokud je stížnost podávána za jinou osobu, písemnou plnou moc.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Vzorový formulář je součástí informačního letáku, který je k dispozici v prostorách Kanceláře veřejného ochránce práv či na internetových stránkách veřejného ochránce práv, jeho použití však není nezbytnou podmínkou podání stížnosti.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Musíte nejprve sám / sama vyzvat úřad, jehož se stížnost týká, k nápravě.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Stížnost ombudsmanovi je možno podat také v elektronické podobě, a to prostřednictvím on-line formuláře na internetu.
Doplnění či dotazy ke stížnosti lze zaslat na adresu: podatelna@ochrance.cz.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Vůči jednání veřejného ochránce práv (odložení věci, závěry šetření, navržená opatření k nápravě, doporučení aj.) neexistují opravné prostředky.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.10.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.