Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Vydání paměťové karty vozidla pro digitální tachograf
1. Identifikační kód
2. Kód
3. Pojmenování (název) životní situace
Vydání paměťové karty vozidla pro digitální tachograf
4. Základní informace k životní situaci
Paměťová karta vozidla (dále též "karta"), která se vydává na základě žádosti, slouží provozovatelům vozidla ke stahování dat z digitálního tachografu.
Karta není spojena s konkrétním vozidlem, provozovatel ji užívá pro všechna jím provozovaná vozidla.
Držitel karty je oprávněn používat pouze tu kartu, která je vydána na jeho osobu (fyzickou či právnickou), není-li vadná a nevypršela-li její platnost; zároveň nesmí v souladu s Nařízením Komise (ES) č. 1360/2002 vlastnit paměťovou kartu servisu.
Karta se vydává nejdéle na dobu 5 let a musí být uchovávána tak, aby nedocházelo k jejímu mechanickému či tepelnému poškození (např. ve vhodném pouzdru).
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Žádost podává fyzická nebo právnická osoba, která je dopravcem provozujícím nákladní vozidla s největší povolenou hmotností soupravy nad 3,5 tuny a autobusy, jejichž provoz musí být sledován pomocí digitálního tachografu.
Za právnickou osobu může jednat fyzická osoba, která je jejím statutárním orgánem, členem jejího statutárního orgánu nebo jejím zástupcem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Splnění všech požadovaných náležitostí.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním řádně a pravdivě vyplněné žádosti u příslušného úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádost se podává u místně příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností (resp. magistrátu), a to dle místa sídla právnické osoby nebo dle místa podnikání fyzické osoby.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
S pracovníkem příslušného obecního úřadu obce s rozšířenou působností, resp. magistrátu.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K žádosti fyzické osoby je třeba předložit:
- doklad totožnosti žadatele (občanský průkaz nebo cestovní pas),
- živnostenské oprávnění, popř. koncesní listinu či jiný platný dokument, kterým je oprávněnost k podnikání prokázána (originál nebo úředně ověřená kopie),
- plnou moc (v případě, že se nechá fyzická osoba zastupovat).
K žádosti právnické osoby je třeba předložit:
- doklad totožnosti jednající osoby (občanský průkaz nebo cestovní pas),
- výpis z obchodního nebo jiného zákonem určeného rejstříku nebo registru s obsahem názvu, sídla, IČ, osob oprávněných k jednání jménem právnické osoby apod. (originál nebo úředně ověřená kopie),
- plnou moc (v případě, že vyřízení zajišťuje jiná osoba než jednatel společnosti).
Po ověření správnosti všech údajů musí být žádost před pracovníkem příslušného úřadu žadatelem (jednající osobou) podepsána.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Formulář "Žádost o vydání paměťové karty vozidla" je k dispozici na všech obecních úřadech obcí s rozšířenou působností nebo na internetových stránkách Ministerstva dopravy.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za vydání paměťové karty vozidla činí 700 Kč; platba je splatná při podání žádosti.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Pokud příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností nezjistí skutečnosti, které jsou v rozporu s podmínkami pro vydání karty, vydá kartu do 15 pracovních dnů ode dne doručení žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Zhotovenou kartu je nutno převzít na příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností osobně nebo prostřednictvím zplnomocněného zástupce (to však pouze na základě plné moci).
Držitel karty musí nakládat s vydanou kartou tak, aby nedošlo k zneužití údajů na záznamovém zařízení. Je zodpovědný za jakékoliv zneužití karty.
Je-li karta poškozena nebo nefunguje správně, je držitel karty povinen do 7 dnů ode dne, kdy její nefunkčnost nebo poškození zjistil, odevzdat ji příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.
Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá náhradní kartu do 5 pracovních dnů ode dne podání žádosti.
Byla-li karta ztracena nebo odcizena, je držitel karty povinen požádat o zneplatnění karty do 7 dnů ode dne, kdy k události došlo, a v případě potřeby podat žádost o náhradu karty.
Žádost je nutno doložit protokolem příslušného úřadu státu, v němž ke krádeži došlo (např. místní policií), nebo čestným prohlášením v případě ztráty.
Držitel karty je dále povinen písemně ohlásit obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností změny údajů v kartě zapisovaných, a to do 10 pracovních dnů od vzniku těchto změn.
Příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností vydá novou kartu do 15 pracovních dnů od doručení oznámení o ohlášení změny údaje.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
V případě, že bude karta vyrobena nekvalitně (s jakoukoliv vadou), je nutné obrátit se s reklamací na příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností, který kartu vydal.
Tento úřad označí reklamovanou vadu, příp. opatří podklady pro odstranění vady; dále zařídí, aby byla reklamace vyřízena správným postupem a na požádání vydá potvrzení o převzetí karty k reklamačnímu řízení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
V případě nedodržení předepsaných povinností může být držiteli karty uložena pokuta dle příslušných právních předpisů.
21. Nejčastější dotazy
Jak postupovat, je-li třeba stávající kartu (na základě uplynutí doby platnosti) obnovit?
Pokud je třeba stávající kartu obnovit, je její držitel povinen nejpozději do 15 pracovních dnů před uplynutím doby platnosti této karty podat žádost o obnovu karty.
22. Další informace
Můžete se obrátit na:
- obecní úřady obcí s rozšířenou působností, resp. magistráty,
- Ministerstvo dopravy.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
25. Za správnost návodu odpovídá útvar
Ministerstvo dopravy - odbor silničních vozidel
26. Kontaktní osoba
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
01.01.2013
28. Popis byl naposledy aktualizován
27.02.2013
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace